loading...

زومیت - اخبار تکنولوژی

بازدید : 261
شنبه 12 خرداد 1396 زمان : 12:06
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

زومیت - اخبار تکنولوژی

روز به روز بر محبوبیت خودروهای الکتریکیافزوده می‌شود؛ اما همچنان دغدغه‌های جدی درباره وجود زیرساخت‌های مورد نیاز در این عرصه موجب شده است تا این خودروها نتوانند آنطور که انتظار می‌رفت در بازارهای جهانی عرض اندام کنند. شرکت‌های تولید کننده این نوع خودروها همچنان نتوانسته‌اند به یک استاندارد واحد در راستای نحوه شارژ این خودروها برسند. به این معنا که ایستگاه‌های شارژ خودرو ممکن است با نوع ورودی باتری خودروی موردنظر همخوانی نداشته باشند. معضل دیگر در این زمینه عدم امکان شارژ سریع و همزمان چندین خودرو، توسط یک ایستگاه است. حالا اما ایستگاه جدید شرکت هوندادر اروپا با هدف برطرف کردن این مشکلات طراحی و آغاز به کار کرده است.

تجهیزات جدید برپا شده در شهر هافنباخآلمان به عنوان پیشرفته‌ترین ایستگاه شارژ خودرو الکتریکی در اروپا شناخته می‌شود. انرژی این ایستگاه توسط منابع تجدیدپذیر تامین شده است، به عنوان نمونه بخشی از انرژی این ایستگاه توسط صفحات خورشیدینصب شده بر روی سقف تامین می‌شود. شرکت پژونیز تلاش‌هایی در همین راستا انجام داده است هرچند هنوز هیچ یک از ایستگاه‌های این شرکت عملیاتی نشده است.

honda

ایستگاه‌های ۹۴۰ ولتی هوندا قادر هستند تا ۱۵۰ کیلووات انرژی را به طور همزمان به چهار خودرو تحویل دهند. در بعد مقایسه، ایستگاه‌های شارژ سریع شرکت تسلادر اروپا می‌توانند تنها ۱۳۵ کیلووات انرژی را تامین کنند. ایستگاه‌های هوندا در آمریکا به زودی عملیاتی خواهند شد. شرکت هوندا معتقد است با ورود نسل‌های بعدی خودروهای الکتریکی به بازار، استفاده از قابلیت شارژ سریع با ولتاژ بالا، یک امتیاز مهم به شمار خواهد آمد؛ چرا که با افزایش گرایش مردم به استفاده از این خودروها، نیاز به سرویس‌دهی همزمان بیشتر احساس خواهد شد.

درحال حاضر ۴ استاندارد متفاوت شارژ خودروهای الکتریکی در اروپا رایج است؛ اما هوندا ایستگاه‌های اختصاصی برای یک نوع خاص، درنظر نگرفته است و این باعث می‌شود همه نوع خودرویی بتواند از خدمات ایستگاه شارژ هوندا استفاده کند.

درکنار ایستگاه‌های شارژ پیشرفته هوندا، این شرکت در حال برنامه‌ریزی جهت نصب ایستگاه‌های هیدروژنی اختصاصی مخصوص خود است که در سایت این شرکت در شهر هافنباخدرحال توسعه هستند. هوندا رسما اعلام نکرده است که چه زمانی از این ایستگاه‌ها بهره‌برداری خواهد کرد اما گفته می‌شود این جایگاه‌ها نیز با انرژی‌های تجدیدپذیر کار خواهند کرد. هوندا اعلام کرده است که سیستم ذخیره‌سازی هیدروژن ایستگاه‌های خود را بهبود بخشیده است و در صورت لزوم می‌تواند انرژی مازاد را در منبع اصلی خود، ذخیره کند.



مشاهده پست مشابه : مصاحبه دکتری مهندسی شیمی - بیوتکنولوژی

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 446

درباره ما
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    چت باکس




    captcha


    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 4468
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 13
  • تعداد اعضا : 1
  • بازدید امروز : 304
  • بازدید کننده امروز : 239
  • باردید دیروز : 111
  • بازدید کننده دیروز : 112
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 990
  • بازدید ماه : 23034
  • بازدید سال : 46624
  • بازدید کلی : 2353748
  • آخرین نظرات
    کدهای اختصاصی